Voor onze digitale oplossingen voor de installatie- en bouwsector is vlotte, deskundige ondersteuning onmisbaar. David Torres is het gezicht achter de support-afdeling van de Boris app is. Inmiddels ontwikkelt zijn rol zich richting een support consultant. Hoog tijd om David beter te leren kennen!
Interview met David Torres, support consultant van de Boris app.
Van support naar consultant
David is een vaste kracht binnen Aspect ICT, het bedrijf dat de Boris app samen met installateurs heeft ontwikkeld: “Ik werk hier inmiddels bijna negen jaar,” vertelt hij. “In 2016 ben ik gestart in als supportmedewerker en sinds kort richt ik me ook op de Boris app. Aanvankelijk vooral als ondersteuner, nu steeds meer als consultant.”
Analyseren en oplossen
Zijn dagelijkse werk draait om het analyseren en oplossen van klantvragen. “Via de Boris-supportmailbox komen de meeste verzoeken binnen. Wanneer er iets misgaat in de app of de backoffice, probeer ik het probleem na te bootsen in onze testomgeving. Lukt het niet om het zelf op te lossen, dan zet ik het door naar collega’s, met een duidelijke uitleg, inclusief screenshots.”
Adviseren
Naast die technische insteek krijgt David steeds vaker een adviserende rol. “Samen met Remco Westerlaken richt ik de app in bij nieuwe klanten. Daarin wil ik verder groeien: van probleemoplosser naar sparringpartner.”
Gebruiksvriendelijk als kracht
“Gebruiksvriendelijkheid maakt de Boris app zo sterk”, zegt David. “Het werkt in begrijpelijke taal. Ideaal en zonder dat er veel ICT-ervaring nodig is. Of je nu uren vastlegt, foto’s maakt van je werk of bonnen toevoegt: het wijst zich vanzelf. Ook de backoffice is overzichtelijk, wat veel tijd scheelt voor de administratie.”
Meedenken over doorontwikkeling
Hoewel David de app stabiel en goed vindt, is er altijd ruimte voor optimalisatie. “Kleine dingen, zoals slimmere selectiemenu’s, kunnen het gebruikersgemak nog verder vergroten. Klanten delen hun ideeën ook actief. We kijken daar kritisch naar en nemen bruikbare feedback mee. Zo blijft de app zich stap voor stap verbeteren.”
Spaanse smaken en ondernemersbloed
Naast zijn werk voor de Boris app, is David ook ondernemer. “Ik importeer Spaanse delicatessen rechtstreeks uit Andalusië. Zoals Iberico-ham, chorizo en manchego-kaas”, vertelt hij. “Dat begon met handmatig ham snijden op evenementen, en is uitgegroeid tot een serieuze nevenactiviteit. Inmiddels lever ik aan ruim dertig restaurants in Nederland!” Dat ondernemende helpt me ook in mijn supportwerk en hoe we alles regelen voor de gebruikers in de bouw en installatie. Voor hen is het digitaal gereedschap.